Perhaps these references have more to say, I don't know.In Lombardia bisogna ricordare il caso di Milano, con l'incarico da parte di Francesco Sforza a Bonifacio Bembo e altri artisti di affrescare uomini d'arme e donne famose nel cortile del palazzo dell'Arengo, sede della famiglia ducale, sulla base di un complesso programma iconografico stilato da Francesco Filelfo (21)...
(In Lombardy the case of Milan needs to be remembered, with the assignment by Francesco Sforza to Bonifacio Bembo and other artists to paint armed men and famous women in the dell'Arengo courtyard of the palace, the seat of the ducal family , on the basis of a complex iconographic program drawn up by Francesco Filelfo (21)...)
_____________________
21. Zaist 1774 [G.B. Zaist, Notìzie istoriche de Pittori, Scultori ed Architetti cremonesi, Cremona, p. 52; Bandera 1987 [S. Bandera, documenti per i Bembo: una bottega di pittori, una città ducale del quattrocento e gli Sforza, in "Arte lombarda", 80-82, pp. 155-182], pp. 162, 171 n. 50; Caglioti 1994 [F. Caglioti, Francesco Sforza e il Filelfo, Bonifacio Bembo e "compagni" in "Mitteilungen des Kunsthistorischen Institutes in Florenz", 38, 2-3, 1994, pp. 183-217], pp. 183-217.
Re: Francesco Filelfo: the "Odes" (early 1450s)
31In Laura Paola Gnaccolini's Il segreto dei segreti. I tarocchi Sola Busca e la cultura ermetico-alchemica tra Marche e Veneto alla fine del Quattrocento (Milan 2013, (p. 17), in the course of describing "illustrious men" programs like that of the Sola-Busca, she mentions Filelfo's work on that theme for Francesco Sforza: